۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱

دستاوردهای امارت اسلامی درمدت ده سال جهاد ومقاومت در مقابل اشغالگران

                
امارت اسلامی به فضل ونصرت الهی توانسته است در سخت ترین شرائط ممکن ، که دشمن علاوه از به کار گیری تمامی تکنولوجی روز ، در هرجای دیگر ازدنیا نیز در سدد این بود که تمام قائدین ورهبران جهادی امارت اسلامی را به نحوی ترورکند ، واز سویی دیگر نیزشرائط چنان بود که هیچ دولتی آماده همکاری با مجاهدین نبود –به عکس دوران جهاد علیه روس که تمامی کشورهایی چون ایران ، پاکستان ، عربستان وبعضی از کشور های غربی نیز به صورت علنی با مجاهدین همکاری تسلیحاتی ،اقتصادی وغیره مینمودند- اما امارت اسلامی با امید به درگاه ذاتی که بالاترین قدرت دردست اوست ، وبا همکاری ملتهای مومن وقربانی دادن این ملت سربلند ودشمن ستیز ، توانست در دوران ده سال هجوم وحشیانه متجاوزین غربی ، چنان نظامی را برای امور نظامی ، اقتصادی واداره امور ملکی خود تدارک ببیند که تمام ناظرین بر اوضاع و جریانهای واقع در افغانستان را به تعجب وا دارد .
امریکا واتحادیه ناتو دراین مدت بالاترین تکنولوجی ومدرن ترین اسباب وجنگ افزارهای روز را برعلیه نه تنها مجاهدین امارت اسلامی بلکه بر تک تک افراد مظلوم وستمدیده ما به کار بردند وانواع شکنجه ها ، قتلها ، اهانت ها و تعرضات را بر ناموس این ملت روا داشتند که دلها از ذکر این جنایات به درد آمده وقلم توان نوشتنش را ندارد.
اما مردم متدین ، بیدار و مومن ما  زیر بیرق ( لااله الا الله محمدرسول الله ) باری دیگر جمع شده وبا پذیرفتن " ملا محمد عمر مجاهد " به عنوان نقطه اتحاد وانسجام در میان مردم مجاهد ما و به خاطر به حدر نرفتن خون هزاران شهید ، جهت ایجاد یک حکومت ونظام اسلامی  مستقل بر پایه قران وسنت ، جهاد خودرا بر علیه این متجاوزین غربی وصلیبی شروع کردند و تا کنون بعد ازدادن قربانی های زیادی ، دستاورد های ذیل را برای ملت ما وامت اسلامی به امغان آورده اند :
۱-   اتحاد وانسجام ؛ امارت اسلامی محور اتحاد بین مردم ، احزاب ومجاهدین در گوشه واکناف این خاک وبلکه مجاهدین تمام جهان گشته است و توانسته است ملت ما را با رنگها ، زبانها وقومیتهای مختلف در یک صف جمع نموده  وبر محور نظام اسلامی ودوری ازحزب گرایی ، زبان پرستی و قوم گرایی آنهارا رهبری کند.
 2- نظام شریعت ؛ امارت اسلامی توانسته است مجموعه تشکیلات یک نظام اسلامی را-علی رغم بودن مراکز ولایات در دست دشمن وبا وجود موجودیت نیروهای مزدور واشغالگر –در خاک افغانستان ایجادکند ،  وهمکنون در مناطق زیادی ازولایات و ولسوالی ها به طور علنی نظم امور ملکی بعلاوه امور نظامی را دردست دارد.
امارت اسلامی برای تمام ولایات افغانستان ، مسئولین ولایت(والی) وبرای آنها نیز نائب وبرای هرولسوالی مسئولین ولسوالی(ولسوال) ومسئولین ملکی ولسوالی تعیین کرده است .
هر والی و ولسوال نیز در منطقه خود دلگه های نظامی ، کمیسیون نظامی ، کمیسیون ملکی (قاضی و...) ، مسئولین دعوت وارشاد ومسئولین تعلیم وتربیت را به صورت فعال دارا می باشد .
ودر صورت خروج نیروهای اشغالگر وسقوط مزدوران داخلی ، امارت اسلامی با هیچگونه اختلافی وخلاءحکومتی ان شاءالله مواجه نبوده و همه مسئو لین یک نظام حکومتی را به طور کامل دارامیباشد.
 ۳- حمایت مردمی ؛ امارت اسلامی توانسته است در تمام ولایات افغانستان نفوذ کرده وبلکه در دلهای مردم جای پیدا کند ؛ وهمکنون درمناطق شمالی نیزسنگر های جهاد ودفاع از ناموس ، دین و وطن بسیار گرم بوده واینست که در هرجایی از این سر زمین جوانان ونوجوانان زیادی به صف های مجاهدین میپیوندند و تعلیمات نظامی  راحاصل نموده وجنگهای چریکی را شروع میکنند .
بله ! مردم دیگر از ظلم ووحشت بیگانگان ، دزدی وغارت مفسدان داخلی خسته شده اند وبعضی ها حتی مجبور میشوند تا بخاطر دفاع از حق خود برخیزند .
رشوتخواری وفحشای عام در اداره جات کرزی دیگر همه را به ستوه آورده است ؛ واینست که مردم بیشتر مرافعه های خود را کوشش میکنند تا به پیش مجاهدین عرضه کنند ومجاهدین نیز با پیشانی باز طبق مراحل سه گانه قضایی که تشکیل داده اند ، ابتدائی ، سطح ولایت و مرکزی طبق شریعت محمدی (علیه افضل التحیات والسلام) فیصله مینمایند.
 ۴- تربیت نظامی ؛ در این دوره ده ساله جهاد ومقاومت در برابر اشغالگران غربی ،امارت اسلامی توانسته است با ایجاد مراکز تعلیمات نظامی  ومعسکرات در گوشه وکنار کشور عزیزما ، کوهها وجنگلهایش ، یکنوع مدارسی جهادی بسازد که نه تئوری بوده بلکه در میدان عمل نیز آنرا تجربه میکنند ودر این ایام به تاکتیک های جدیدی نیز آشنا میشوند و" تجربه" خود  بزرگترین استاد است .
وهمین است که دشمن ، هر تانک ویا مین یابی  را به میدان می آورد ، روز بعدش با تاکتیک مجاهدین منفجر میشود.
وبه اعتراف خود دشمن، ابتکار عمل در میدان نبرد، دست مجاهدین امارت اسلامی است ؛ ودشمن ، حالت دفاعی به خود گرفته است.
ومجاهدین نیز همیشه درحال تبدیل کردن تاکتیکهای جنگی خود میباشند .
جوانان ما همه نوع عملیاتهای چریکی ، بمب گذاری ،حملات فدائی واستشهادی را با مصارفی بسیار کم ومواد اولیه ایی که هرجا یافت میشوند میسازند که تخریب یک تانک گرانقیمت آمریکائی چند دلار بیشتر مصرف در بر نخواهد داشت.
امارت اسلامی توانسته است با تربیت نظامی وعقیدتی جوانان این ملت فردای آنان را نیز –ان شائالله – تامین کند.تابتواننددر مقابل هر تجاوز گری ایستادگی کنند.

 ۵- کنترل امور نظامی ؛ امارت اسلامی جهت پیشرفت در امور جنگ ودقیق تر نمودن عملیاتها بر متجاوزین ، مفسدین ومزدوران داخلی ، وهمچنان جهت جلوگیری از تلفات ملکی وکنترل تک تک مجاهدین ، کمیسیون نظامی را در سه سطح، ولسوالی ، ولایت ومرکزی تاسیس نموده است.
این کمیسیون از افراد متدین ومتقی وموجود درمیدان جنگ تشکیل یافته است که علاوه از ترتیب عملیاتها هر فرد مجاهد را نیز از نظر تقوی ، اعمال صالح ، وخوش رفتاری با مردم سرپرستی نموده ودر مقابل هر خطا آنان را مواخذه نموده و نتیجتا به اداره قضای ولایت میسپارند.
یکی از رموز موفقیت امارت اسلامی نیز همین کمیسیون نظامی میباشد که در گذشته با نبود این کمیسیون جای خالی اش احساس می شد .
۶- فعالیتهای فرهنگی؛ امارت اسلامی توانسته است با ایجاد کمیسیون دعوت وارشاد اذهان بسیاری را روشن نموده و آنانی را که بی خبر یا نا آگاه اند بسوی اسلام وجهاد دعوت دهد.وبارها شده که جوانان بیدار بعد از فهمیدن حق از باطل ، راه گذشته  وکج را رها ساخته وبسوی حقیقت واسلام دو باره روی آورده اند.
امارت اسلامی در بخش نشرات ، چندین ماهنامه را با زبانهای مختلف وبه طور مداوم به نشر می رساند و در بخش اینترنت نیز چندین وبسایت با زبانهای  دری ، پشتو ، اردو ، عربی وانگلیسی دایر نموده است که خبرهای شبانه روزی مجاهدین امارت اسلامی را صادقانه وبدون کدام کمی وزیادت بیان کرده وموقف امارت اسلامی وبعضی مقالات اسلامی را نیز به نشر می رسانند و در بخش سیستم پیامک های موبایل ،  شبکه" اف ام" رادیو نیزدر بعضی از مناطق  خبر های  مجاهدین را نشر میکنند ودر بخش ویبساتهای اجتماعی نیز چون فیسبوک ورویتر روزانه تمام اخبار مجاهدین علی الدوام واستمرار  از طرف افراد مسئول وغیر مسئول پخش میشود وهمچنان روزانه صدها ایمل به آدرسهای مختلف ارسال میشود که همه حامل خبر های مجاهدین امارت اسلامی میباشند ؛ دشمنان نیز به این چیزبارها اعتراف داشته اند که در بخش اینترنت  در مقابل امارت اسلامی شکست خورده اند(همانطورکه در میدان جنگ شکست خورده اند).
وهمچنان در بخش بیان مواقف امارت اسلامی ونشر اخبار به رسانه های دنیا دو مقام با نامهای ذبیح الله مجاهد و قاری یوسف احمدی تعیین شده اند.
۷- کمیسیون تعلیم وتربیت ؛ جنگ ونا امنی عموما باعث بی سواد ماندن کودکان ونوجوانان میگردد اما امارت اسلامی با توجه به کنترل جنگهای چریکی ، از این  
امر عظیم بی توجه نبوده وکمیسیونی مستقل را برای این بخش تعیین نموده است ودر بسیاری از مناطق که تحت کنترل مجاهدین است مکتب هایی را فعال نموده ویا گسترش داده است ومصارف آن را نیز خود به دوش گرفته است .
۸- لایحه ( قانون نامه ) ؛ امارت اسلامی جهت کنترل امور نظامی وملکی خود در پرتو روشنی قرآن وسنت ، توسط علمائی جید ، بعد از تحقیق وغور ، دستور العملی را طرح وتصویب نموده  وعملی نمودن ، یادگرفتن ونشر آن را نیز بر مجاهدین الزامی کرده است.
۹- شکست دشمنان ؛ به فضل ونصرت الهی وبا نظم وتاکتیکهای جنگی امارت اسلامی ، وبا قربانی شدن هزاران جان پاک وبه زنجیر افتادن جوانان غیرتمند  ، ومعلول شدن زیادی از جوانان و جان برکفان دین ووطن نتیجتا دشمنان وحشی دین و وطن ما  روی به شکستی فاحش آورده اند ، فرار را بر قرار ترجیح داده وبه فکر چاره ایی  وبهانه ایی برای خروج نیروهای خود هستند واین که نیروهای خود را ازموعد مقرر زودتر بیرون میکنند و امارت اسلامی را در یکی از کشورهای اسلامی چون قطر، پیشنهاد بازکردن دفتری را داده اند همه به یک واقعیتی اشاره دارند که از چشمان هیچ بیننده ای مخفی نیست.
                         نصر من الله وفتح قریب وبشر المومنین

هیچ نظری موجود نیست: