۲۵ خرداد ۱۳۹۱

با دنیا کشتی نگیرید که به زمین می خورید

   
بعضی از مردم میگن : اگه من مال و پول زیادی می داشتم این طور می کردم و آن طور می کردم و چنین وچنان در راه خدا و فقرا خرج می نمودم و هی دعای شون اینه که : خدا یا به ما مال ودنیا بده ...
نیت خوب در شریعت ممدوح و قابل اجر است اما زور آزمایی با دنیا گویا کشتی گرفتن با یک هیولای بسیار خطرناک و بزرگ است که پیروزی بر آن درصد خیلی پائینی را در بر دارد.
داشتن دنیا را تجربه کردن خیلی خطرناک است زیرا در احادیث آمده که مال ودنیا بزرگترین فتنه و آزمایش برای این امت است .و در حدیثی نیز به فردی مثال داده شده که از داخل نهری بگذرد آیا پاهای او خشک می ماند؟ که مطمئنا جواب این است که پاهایش حتما با آب داخل نهر تماس داشته وخیس می شوند. پس شخص دنیا دار محال است که با گناهان مبتلا نشود زیرا بستر هر گناهی برایش فراهم است.
زیادی از بندگان نیک خدا بوده اند زمانیکه با فتنه دنیا داری مبتلا شده اند دیگر پله دین پروری آنها رفته رفته ضعیف شده ونهایتا غرق در باتلاق  خطرناک دنیا شده اند که دیگر بیرون شدن از آن برای شون محال بوده است .
شاید وحتما شما نیز این چیز را درک کرده اید پس از خداوند متعال خیر و عافیت و عاقبت نیک را سوال کنیم و از فتنه دنیا به ذات پاک او فناه ببریم.

هیچ نظری موجود نیست: