۱۴ آبان ۱۳۹۱

کجا من .... وکجا غبار پاهای مجاهد


قیاس را در میا ن من و او مجالی نیست زیرا من نه خود را با او بلکه باغباری که در حین خم خم شدن در کمین به پاهای او چسبیده است نیز برابر نمی دانم.

مدال بزرگ " لایستوی القاعدون من المومنین غیر اولی الضرر والمجاهدون فی سبیل الله باموالهم و انفسهم " در حکایت مقام و منزلت او ازمن کافی است.

کجا اَرزد سجده های طولانی و بی ریای شبهای تاریک و تنهای من با آن لحظه ی رویا روئی و مقابله او با دشمنان خدا و دشمنان دین خدا.

گر شصت سال متوالی و پی هم –که شاید طول عمرم باشد-به عبادت های شبانه روزی و با اخلاص سپری کنم.....گر شصت سال پی در پی در خانقاه ها و مساجد جهت اعتکاف و دیگر عبادات بگذرانم.......گرشصت سال از عمرم را به تلاوت قرآن وروزه های پی در پی بپایان برسانم..........کجا رسم به اجر و پاداش آن لحظه ای که غبار و خون جسمش را رنگین نموده است، دوستانش او را از صحنه جنگ به زیر سایه درختی برده اند و زخمی را که بر بازویش وارد شده تداوی می کنند.

چگونه برابر باشد سجده ها و تلاوتهای سحری من در کنار بخاری یا کولر با خاطری آسوده و آرام با آن لحظه و ساعتی که بمبهای مهیب و صداهای هولناک طیاره ها گوشها و بلکه اعماق قلب او را تکان می دهند و دو ستانش را یکی پس از دیگری میبیند که چگونه بر اثر بمبار دشمنان تکه تکه شده و رمقهای اخیر حیاتشان را سپری میکنند.

چگونه برابر باشد لباسهای سفید من، با انواع عطرهای قیمتی در اول صف مسجد، در حالیکه او لباسهای رنگین و پر از گل و لای را برتن دارد و در کنار جوی آب، در وسط گِل و لای خود را انداخته و منتظر رسیدن کاروان صلیبیان است.

در اول نوشتارم گفتم قیاس را مجالی نیست، قیاس باید صحنه را ترک کند و اصلا نزدیک نیاید زیرا من و آن مرد مجاهد قابل قیاس و مقایسه باهم نیستیم.

اینجا در قرآن، بحث "  لایستوی" مطرح است یعنی " مقایسه نه "..............{لایستوی القاعدون من المومنین غیر اولی الضرر و المجاهدون فی سبیل الله باموالهم و انفسهم}

اینجا در حدیث، بحث " لا اَجِدهُ " مورد گفتگو است یعنی " برابر با جهاد عملی نیست "................{...دُلّنِی عَلی عملِ یَعدِلُ الجِهاد، قال : لا اَجِدهُ........}

مهاجر این راه را گرچه به مرگ طبیعی بمیرد {فقد وقع اجره علی الله} می رسد و شهید این میدان را {بل احیاء} وعده داده شده و صفاتی برای شان ذکر است که قابل مقایسه با هیچ عملی نیست .

من هر اندازه عابد و زاهد باشم در برابر اجر یک لحظه مجاهد تسلیمم.

هیچ نظری موجود نیست: